Generálním partnerem 33. ročníku festivalu Jičín – město pohádky bude společnost AVEFLOR, a.s., která byla založena v roce 1995. Tato společnost je vlastníkem ochranné známky AKUTOL, jejíž tradice sahá v České republice až do roku 1924. Patří tedy k jedněm z nejstarších značek. Asi nejznámější výrobek je již ikonický Akutol sprej, neboli plastický obvaz ve spreji. Tato pomůcka je již po generace neodmyslitelnou součástí mnoha českých lékárniček. Letos slaví AKUTOL 100 let od svého založení, a společnost se rozhodla tuto významnou událost oslavit ve velkém. Propojí své jméno s pohádkovým festivalem v Jičíně. Ředitel společnosti Jan Zubatý k tomu řekl:
„Jako Jičíňan mám velkou radost, že můžeme ke stoletému založení naší nejstarší značky, kterou v portfoliu máme, její vznik oslavit společně s festivalem Jičín – město pohádky. Festival i náš výrobek mají jedno společné. Primárně jsou určeny dětem a aktivním lidem. Festival přináší dětem radost a náš výrobek napomáhá ve chvílích, kdy dojde k drobným dětským poraněním. Věřím, že během festivalu převládne dětská radost a náš výrobek nebude třeba, a pokud ano, tak jen v minimálním množství.“
A předseda správní rady nadačního fondu Jičín – město pohádky Ladislav Horváth k tomu dodává „Jsme nadšení, že se ryze česká a rodinná firma Aveflor rozhodla podpořit náš festival. Co nám dělá ještě větší radost, je regionální význam, který naše pohádková spolupráce přinese. Myslím si, že celý Jičín může být pyšný na to, že dvě okresní instituce přispějí takovou měrou ke kulturnímu obohacení Českého ráje.“
Spolupráce není náhodná a s tématem „Věda děda Vševěda“ úzce souvisí. Propojení Akutolu a vědy-zdravovědy se přímo nabízí. Rádi bychom i díky tomuto spojení probudili zájem o zdravotnictví a medicínu u dětí. Přece jen, základy poskytování první pomoci se hodí ovládat již od útlého věku. „Doufáme, že tato iniciativa nejen posílí naši značku, ale také inspiruje děti a mladé lidi k rozvoji samostatného myšlení na poli vědy a zdraví. Naše společnost si uvědomuje, jak nesmírně důležité je, aby z dětí a mladých lidí vyrostli lidé, kteří budou mít lásku ke svému regionu, ale zároveň budou přemýšlet globálně a nebudou se bát realizovat své vize“, dodává závěrem Jan Zubatý.